A félelem lett az úr

B.G. írása:

15 év.

2008 ősze óta tanítottam angolt alma materemben, a Karinthy Frigyes Gimnáziumban. Imádtam itt tanítani, a diákok, a kollégák a legjobbak voltak, az iskola légköre inspiráló volt és szabad. Legnagyobb álmom teljesült be azzal, hogy az ország egyik legjobb iskolájában taníthatok. Angoltanár lehetek a legmagasabb szinten, amit angoltanár elérhet. A legjobb kéttannyelvű gimiben, a gimi Nemzetközi Érettségi (IB) programjában. Sokáig nem jött be az iskolába az oktatás egyre fojtogatóbb helyzete. 4 osztálynak voltam az osztályfőnöke, sok-sok angol csoportnak a tanára. Már 2016-ban kiálltam sok társammal együtt a kockásinges mozgalom idején, az oktatás helyzetének javításáért. Akkor (se) történt pozitív változás, de folytattam. Aztán tavaly év elején új erőre kapott a mozgalom, többször sztrájkoltunk az oktatásért, ősszel pedig folytattuk, bár a sztrájktörvény kiüresítése miatt a polgári engedetlenséget választottuk többen.

Hittem abban, hogy változást tudunk elérni, hogy végre megérti a hatalom, hogy amit kérünk, attól jobb lesz a gyerekeknek és ezáltal az országnak. Újból osztályfőnök lettem, mert azt gondoltam, még sokáig a Karinthyban fogok tanítani, hiszen ez a legjobb suli az országban.

De aztán november 30-án 6 kollégámat kirúgták. Én is lehettem volna az egyik, mert én is “engedetlen” voltam. Mintha 6 közeli barátomat vesztettem volna el, olyan veszteség volt ez. Nem értettem, mi történt. Gyászoltam. Azt reméltem, ezt nem hagyjuk annyiban, csak azért is folytatjuk, kiállunk az elvesztett kollégáinkért, kiállunk egymásért, a jövő generációiért. Hogy összeáll az egész tantestület és vállt-vállvetve harcolunk tovább értük, magunkért. De nem ez történt. Nem dolgoztuk fel közösségileg a veszteséget, nem harcoltunk egyként tovább. A félelem lett az úr. Hogy ha nem maradunk csöndben, beszántják az iskolát. Én ezt nem akartam elfogadni. Félelemben nem lehet élni, tanítani. Milyen példát mutatunk így a diákjainknak? Közben március végéig még 3 kollégám felmondott. A hatalom erővel hallgattatja el a tanárokat, először az új értékelési rendszer tervezetével, aztán a státusztörvény belengetésével. És én egyre inkább úgy éreztem, nem maradhatok ebben a helyzetben tovább. Cinkos leszek, ha nem lépek ki ebből az abúzív kapcsolatból.

És most kilépek. És velem együtt kilép még jó néhány kiváló kolléga, angol-, magyar-, matek-, töritanárok. Újból nagy a veszteség, újból nagy a gyász. Nem tudom továbbvinni az osztályom osztályfőnökként és a másik két osztályt angoltanárként. A magam mentális egészségére kell figyelnem most. A tanítást nem tudom elengedni, ezért egy alapítványi iskolában folytatom. De szomorú vagyok és rettentően dühös. És nem adom fel, senki se adja fel, harcoljunk tovább! Mert a csend nem rend!

És végül egy idézet egyik kedvenc zenekaromtól a Vad Fruttik-tól, kb így érzem magam:

Végignézni, ahogy minden szépen lassan szétesik,

Romok alól kibányászni veszettnek hitt darabjait,

Annak ami fontos volt vagy úgy érezted, hogy az lehet,

Összeraktad, hogy segíts, de csak magadat mentheted.

(Tudom milyen)


Posted

in

by

Tags:

Hozzászólások

2 hozzászólás a(z) “A félelem lett az úr” bejegyzéshez

  1. […] a Karinthy Frigyes Gimnázium egyik angoltanára is bejelentette, hogy a felmondás mellett dönt tizenötévnyi szakmában eltöltött év után. Mindkét intézményből rúgtak már ki korábban tanárokat „polgári engedetlenség” […]

    Kedvelés

  2. Molnár Foolke avatar
    Molnár Foolke

    Teljesen egyetértek a magyar tanárokkal! De csak szeretnék hozzafűzni, hogy mas országban, pl. Németországban, szülőfoldömönöm, az összeomlás előtt állnak! Nem csak a fizetés (ami tényleg katasztrófális itt Magyaroszàgon), de a tudás becsülete is!

    Kedvelés

Hozzászólás

Működteti a WordPress.com.